Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» 1. benim ve hep ben olucam
Ptsi Mayıs 11, 2009 11:02 am tarafından Admin

» Suyu bilinçli kullanmanın çözümleri için tema kapmanya başlattı!
Ptsi Mayıs 11, 2009 10:51 am tarafından Admin

» Osmanbey Ağaçlandırılıyor
Paz Ekim 05, 2008 5:51 am tarafından Admin

» "TÜRKİYE 30 YIL SONRA ÇÖL İKLİMİNE GİRECEK"
Paz Ekim 05, 2008 5:49 am tarafından Admin

» 100 Fidan Diktiler
Paz Ekim 05, 2008 5:47 am tarafından Admin

» tema resimleri
Paz Ekim 05, 2008 5:46 am tarafından Admin

» Toprak erozyonunun yoğunluğu
Paz Ekim 05, 2008 5:44 am tarafından Admin

» Ağaç Dikin, Küresel Isınmaya El Koyun!...
Paz Ekim 05, 2008 5:43 am tarafından Admin

» Ormanlarımız Artık Satılığa Çıktı!
Paz Ekim 05, 2008 5:40 am tarafından Admin

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
En iyi yollayıcılar
Admin
 


TEMA Eğitim Yaklaşım projesi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

default TEMA Eğitim Yaklaşım projesi

Mesaj  Admin Bir Salı Mayıs 27, 2008 5:00 am

TEMA Eğitim Yaklaşımı

Çevre sorunları temelde insan ve toplum kaynaklı olup, bu sorunların ortaya çıkmasında insanın tutum ve davranışları etkili olmaktadır. Bu tutum ve davranışları insanın sahip olduğu değer yargıları yönetmektedir. Toplumumuz dikkate alındığında görülür ki, doğal kaynaklara ilişkin değer yargılarımız dolayısıyla tutum ve davranışlarımız “kısa dönemli çıkar” ve “doğrudan çıkar” sağlama üzerine kurulmuştur. Uzun dönemli ve dolaylı çıkarlar pek dikkate alınmamaktadır. Böyle değer yargıları “halk” için olduğu kadar “aydın” kesim için de geçerlidir. Halkla siyasiler arasında kısa dönemli ve oy temeline dayalı çıkar ilişkisi geçerli olduğundan halkın ve yönetimin değer yargıları olumsuz bir noktada buluşmuştur. Bu bakımdan doğal kaynakların akılcı, ödünsüz ve uzun dönemli bilinç çerçevesinde kullanımı konusunda “toplumsal ve siyasi irade zayıflığı” ortaya çıkmıştır. Başka bir deyişle doğal kaynakları kullanırken yapılan yanlışlıkların giderilmesi yolunda ne halkta yeterli bir talep ne de yönetimde yeterli bir hareket vardır. Kuşkusuz demokrasimiz gelişip sivil toplum örgütlerinin etkinlikleri arttıkça ve “bilgi toplumu” niteliği kazanıldıkça bu tablo da değişecektir.

Bilgi toplumu olabilmenin en önemli unsuru, kuşkusuz olarak eğitimdir. Çünkü bu, temelde insanın doğaya bakışı, doğayla olan ilişkisi kısacası yaşam tarzı ile doğrudan ilgilidir. Bu yönde gerekli olabilecek tutum ve davranış değişikleri ise, ancak sistemli ve etkili bir eğitim desteği ile çabuklaştırılabilir ve gerçekleştirilebilir.
TEMA Vakfı’ nda eğitimin hedefi; erozyon, çoraklaşma, çölleşme ve yanlış arazi kullanımının sebep ve sonuçları, alınacak önlemler, toprağın ve doğal varlıkların korunması hususlarında baskı grubu oluşturacak bilinçli ve güçlü bir kamuoyu oluşturmaktır. Bu bilinçli toplumun; toprağın değerini bilen ve koruyan, ormanlar, meralar ve tarım önemini bilen ve onları koruyan, erozyon, çoraklaşma, çölleşme, yanlış arazi kullanımı ve bunların doğuracağı olumsuz sonuçlar konusunda bilgili, her türlü canlıyı (Biyoçeşitliliği) koruyan, bitkilendirme konusunda duyarlı ve aktif, çevre koruma bilincine sahip, tutum ve davranışları ile örnek, sorumlu vatandaşlık bilinci gelişmiş bireylerden oluşması hedeflenmektedir.

Kırsal kesimin örgütlendirilmesi ve örgüt bilincinin geliştirilmesi, mevcut çiftçi örgütlerinin kurumsal yapılarının güçlendirilmesi için de TEMA amaçları doğrultusunda eğitim çalışmaları yapılacaktır.

Eğitim Stratejisi; eğitim hedefine ulaşmada elde mevcut ve elde edilmesi mümkün tüm kaynakları uygun, sistemli ve etkili bir biçimde kullanma prensibine dayanmaktadır. Vakıf, bu doğrultuda, eğitim etkinlikleri düzenleyerek, çeşitli kurum ve kuruluşlarla eğitim işbirlikleri yaparak, bunları yayınlar ve eğitim materyali geliştirerek desteklemektedir.
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 43
Kayıt tarihi : 23/05/08

Kullanıcı profilini gör http://tema.formyjob.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz